poniedziałek, 11 lipca 2011

Nieowocne poszukiwania.

Skontaktował się ze mną Andrzej z Łodzi. Jego rodzina wywodzi się – jak i rodzina mojego taty – z Objezierza. Nazwiska bardzo podobne, być może jesteśmy spokrewnieni. Poprosił mnie o sprawdzenie u Mormonów aktu ślubu, który znalazł w Poznań Project – bazie danych małżeńsw wielkopolskich z XIX wieku. Oto zapis z Poznań Projekt.

Catholic parish in Szamotuły [Samter], entry # 27 in 1836score: Groom: 100%
Jacobus Nowaczyk (25)
Agnes Jankowska (24)


Wyszukałam odpowiednie filmy u Mormonów, zamówiłam i – po dosyć długim czekaniu spowodowanym zmianami administracyjnymi w Salt Lake City – dostałam film na którym znajdują się sluby z lat 18...-1836. Niestety, przy czytniku okazało się, że zapisy z roku 1836-ego kończą na numerze 8!!! Następnych stron już nie było.

Zamówiłam następny film, ze ślubami od 1836 roku. Było wiele kłopotów z otrzymaniem go, ale w końcu doszedł. I... – tam także nie ma tego zapisu!
Co się stało?
1. Poznań Project miał dostęp do innych mikrofilmów, nie mormońskich.
2. Mormoni coś źle zapisali – z tym się jeszcze nie spotkałam.
3. Błąd w Poznań Project? Muszę skontaktować się z Łukaszem Bieleckim.

Wygląda na to, że zapis ten obejrzę sobie w Polsce, w Archiwum Archidiecezjalnym w Poznaniu! Góra nie przyjdzie do Mahometa, ale Mahomet do góry i owszem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz