piątek, 4 marca 2011

Rozczarowanie (małe).

Parę tygodni temu zamówiłam film nr 119452 z bibilioteki mormonów. Ma zawierać śluby w Szamotułach do roku 1836. Zamówiłam ten film aby pomóc koledze szperaczowi, Andrzejowi Nowakowi z Łodzi, który ma przodków w parafii Objezierze. Odnalazł ślub Agnieszki Jankowskiej i Jakuba Nowaczyka w bazie Poznań Projekt na stronie WTG Gniazdo. Wedłg bazy danych ślub jest zapisany pod numerem 27 w roku 1836. Tylko że zapiski sfilmowane na tej rolce kończą się na numerze 8!

Według katalogu Family Search film nr 1194521 zawiera Akta małżeństw 1829-1836. Znajduje się tam indeks małżeństw, ale nikt nie zauważył, że film kończy się w pierwszej połowie tego roku. Aby znaleźć resztę potrzebny jest film FHL INTL Film 2120155, na którym część 3 zawiera akta małżeństw 1837-1842.

To już nie pierwszy raz tak mi się zdarzyło. Ale nie będę narzekać – gdyby nie te filmy, to nigdy bym nie dotarła tak daleko w przeszlość. A nowy film już zamówiłam…

1 komentarz:

  1. Ja miałem podobnie, FamilySearch twierdzi, że mikrofilm 715831 zawiera ASC Praszka za lata 1820-1828, zupełnie zapominając, że w duplikatach zespołu archiwalnego 1635/0 w AP Łódź nie mają roku 1827. Niby szczegół, ale każdy genealog sięgający do ksiąg metrykalnych wie, ile cennych informacji można by znaleźć nawet w pojedynczym roku. Również nie będę narzekać — mormoni nie zrobili mikrofilmu za 1827, bo go nie mieli w archiwum państwowym (czy ma go sama parafia, to inna sprawa).

    OdpowiedzUsuń